вторник, 27 сентября 2016 г.

Про мій Харків – моїм учням

Про мій Харків – моїм учням
Мета:          
навчальна: розповісти учням про історію та сучасність міста Харкова; ознайомити із культурними скарбами Харкова, вчити працювати з інформацією у колективі.
           розвивальна: формувати особисту культуру життєдіяльності, уміння аналізувати факти,  навички комунікативного спілкування,  розвивати патріотичні цінності щодо збереження пам'яток архітектури.
        виховна: виховувати гордість та повагу до історії рідного краю, риси громадянина міста.

Тип уроку: інтегрований урок (Я і Україна. Громадянська освіта, українське читання , українська мова).
Обладнання: ілюстрації міста Харкова у різні роки, фрагменти документального фільму «Харків – перша столиця», демонстраційний наочний матеріал
Структура уроку
з/п
Компонент уроку
Час
Дія учителя та учня
1
Організаційний момент.
3 хв.
Бесіда
2
Мотивація навчальної діяльності учнів.
4 хв.
Розповідь учителя
3
Вивчення нового матеріалу
10 хв.
Розповідь учителя та виступи учнів
4
Фізкультхвилинка
2 хв.
Пісня
5
Осмислення набутих знань
8 хв.
Робота з текстом. Вікторина.
6
Узагальнення та систематизація знань
10 хв.
Усунення недоліків в тексті.
7
Підсумок уроку
2 хв.
Рефлексія.
8
Домашнє завдання
1 хв.
Підготувати усний твір.



Хід уроку
1.     Організаційний момент (привітання з учнями, перевірка готовності до уроку).
  1. Мотивація навчальної діяльності.
Мій Харків
Люблю твої, Харкове,
Сквери і парки,
Люблю я бувати
В твоїм зоопарку.
І вулиці довгі,
Проспекти широкі,
Споруди великі,
Будинки високі.
Заводи і фабрики –
Гордість країни.
 Ти – перша столиця
Моєї  Вкраїни.
-         Цей вірш написала для нас харківська поетеса Галина Комісарова
-         Якого стилю цей текст? (Художнього)
-         За жанром?(Ліричний вірш)
-         Як ви вважаєте, про яке місто в ньому йдеться?(Про Харків)
-         Отже, сьогодні ми з вами подорожуватимемо пам’ятками нашого міста, поринемо в його історію, дізнаємось багато нового та цікавого про наше місто, спостерігатимемо за тим, як змінювався Харків на протязі років , а також попрацюємо разом над текстом та удосконалимо його.                                                                                    
3.     Вивчення нового матеріалу.
Розповідь учителя.
-         З чого починається зустріч в новому місті, звичайно ж, з вокзалу.

-         Діяльність південної залізниці і Харківського південного вокзалу Харків-Пасажирський знаходиться в підпорядкуванні «Укрзалізниці».  Українські залізниці (укр. Укрзалізниця) - державна адміністрація залізничного транспорту України. До складу УЖД входить 6 залізниць, які об'єднують всі області України: Донецька залізниця, Львівська залізниця, Одеська залізниця, Придніпровська залізниця, Південна залізниця, Південно-Західна залізниця.
 Розповідь учителя.
- Приїхавши до нашого міста, ми одразу потрапляємо до історичного центру Харкова, де ми можемо побачити культурні пам’ятки. Це і храми, і музеї, і вулиці, і театри, і насамперед, архітектура міста.
У 1835 році Слобідсько-Українську губернію перетворили на Харківську. З цього часу посилилося турбота влади про надання місту Харкову, як адміністративному центру, красивого вигляду. Будівельний комітет багато зробив для розвитку міста Харкова, його благоустрою. Місто було розбито на вулиці та райони. Будівлі, що зростали на вулицях міста, прикрашали колони. Наприкінці першої половини ХІХ століття архітектурний вигляд Харкова починає поступово змінюватись. Головним архітектором був академік Бекетов Олексій Миколайович, який народився в Харкові. Витвори Бекетова й нині прикрашають площі та вулиці міста Харкова: площі Конституції, Руднєва, Театральну, Пушкінську, Дарвіна, Мироносицьку.
Виступи дітей на тему : «Вулиця, на якій я живу»
-         Яка головна вулиця нашого міста? (Сумська)
На місці старого лісу у 1804 р. було розбито університетський сад  (сучасний сад ім. ШевченкаТ.Г.). Сад було оточено красивою кам’яною огорожею. Верхня тераса саду – англійський ландшафтний парк, а нижня – ботанічний сад. Наприкінці століття на живописній околиці парку відкрився зоопарк.





-         А який парк є в місті Харкові, відомий усім діткам? (Парк ім. Горького)
У 1893-1895 роках силами учнів і студентів Харкова закладено приміський парк. Зараз це Центральний парк культури та відпочинку ім. Горького. Основними елементами парку були алеї : головна – каштанова, а також – липова і так звана «екіпажна», що колись призначалася для катання на кінних екіпажах.



1.     Осмислення набутих знань.
-   Заплющить очі і  уявіть собі, яким був Харків 100 років тому. (Звучить музика, тим часом вчитель розвішує на дошці ілюстрації відомих місць давнього Харкова)
- А тепер відкрийте очі і порівняйте уявлене з побаченим на екрані
Вікторина
-         Любі учні, а зараз я вам пропоную за допомогою вікторини узагальнити матеріал про минулий та сучасний вигляд нашого міста. Ви також можете використати свої знання з «Я і України. Громадянська освіта»
-         Я буду показувати фотографії різних відомих місць, а ви  – відгадайте і за це отримаєте маленьку тематичну винагороду( герб міста Харкова).





1.     Фізкультхвилинка (пісня «Харків»)
2.     Узагальнення та систематизація знань.
Робота з текстом. Усунення недоліків.
Майдан Свободи – це найбільший майдан Європи. Багато харків’ян збирається на майдані під час свят.
Поряд із майданом розташований Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості – улюблене місце дітей. У ньому працюють різноманітні секції, гуртки, творчі клуби, ляльковий театр. Вони завжди чекають на тебе.
- Чи все вам подобається у цьому тексті? (Ні, є повтори)
-Як їх усунути? (Треба дібрати синоніми)
- Зробіть це і прочитайте виправлений текст, після чого запишіть собі на аркуші.
3.     Підсумок уроку. Рефлексія.
-Що ви знали, але повторили на уроці?
-Що дізналися нового?
- Що найбільш запам’яталося?
- Що справило найбільше враження?
8. Домашнє завдання.
Уявіть, що ви екскурсоводи та підготуйте невеликі доповіді на тему «Мій улюблений куточок в Харкові» або «Видатні люди Харкова»

Про мій Харків – моїм учням            
Майдан Свободи – це найбільший майдан Європи. Багато харків’ян збирається на майдані під час свят.
Поряд із майданом розташований Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості – улюблене місце дітей. У ньому працюють різноманітні секції, гуртки, творчі клуби, ляльковий театр. Вони завжди чекають на тебе.





Комментариев нет:

Отправить комментарий