среда, 28 сентября 2016 г.

Урок з математики у 3-А класі 2015

Урок  математики у 3- А класі
Тема: Таблиця множення і ділення числа 9.
            Розв’язування задач двома способами.

Мета: вправляти учнів у запам’ятовуванні  таблиці випадків     
           множення і ділення на 9; удосконалювати вміння розв’я-
           зувати задачі у 2 способи; розвивати розумові операції,
           творчі здібності учнів; виховувати бажання знати більше
           про своє рідне місто, любити його.


Хід уроку
1.   Орг. момент.
-         Привітання.
-         Мій настрій на початку уроку. Показати.

2.   Мотивація навчальної діяльності учнів.
-         Які наші дії на уроці математики? ( Рахуємо, міркуємо,задачі і приклади дружно розв’язуємо)
-         А хотіли б ви на уроці більше грати і про наш край дізнаватись?
-         Девіз уроку:
Думаємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Рахуємо – точно!
         Пишемо – красиво!
3.   Повідомлення теми і мети уроку.
-         Сьогодні ми з вами повторимо таблицю множення і ділення на 9, будемо розв’язувати задачу різними способами і подорожувати нашим містом, дізнаємось про його таємниці.
4.   Робота в парах.
-         Щоб дізнатись, про яке місто України піде мова, треба розв’язати приклади, дружно працюючи в парах.
-         Перед вами лежить аркуш паперу, на якому є приклади. Розв’яжіть, будь ласка, ці приклади по варіантах і, разом,
користуючись ключем, дізнайтеся, яке місто славиться в Україні чисельними фонтанами і займає 2 місце за чисельністю населення і є культурним центром усієї Слобожанщини.

(39+33):9х6                                (9х7+1):8
93-9х4:6                                      (9х9-41):8
45:9+42:6                                    27:9+9х7


Взаємоперевірка.

-         А тепер розташуйте ці числа в порядку зростання.
    66
      12
      5
       8
      87 
      48
     І
        Р
       Х
       А
       В
        К

-         А тепер, користуючись ключем, давайте відгадаємо місто.

-         Правильно. Це наше найрідніше місто.
-         Що ви знаєте про наше місто? Чому воно має таку назву?
-         1627р. – потічок Харків.
-         1651р. – група козаків з родинами під керівництвом Харитона ( козака Харько) заснували поселення біля злиття двох річок Харків і Лопань.
-         Які відомі місця ви знаєте у Харкові?
-         Яка найбільша вулиця ? Театри, парки, майдани.
-         Багато таємниць зберігає в собі наше місто. І ми зараз про них дізнаємось і допоможе нам в цьому математичний диктант.
5.   Математичний диктант.
-         Спочатку згадаємо компоненти дій і деякі правила.
-         Як називаються числа при множенні, діленні, додаванні, відніманні?
-         Що означає збільшити на…? Зменшити на…? Збільшити у …? Зменшити у…?
-         Збільшіть 7 у 9 разів. (63)
-         Зменшуване 68, від’ємник 41. Знайдіть різницю. (27)
-         1 множник – 6, 2 множник – 9. Знайдіть добуток. (54)
-         Ділене – 81, дільник – 9. Знайдіть частку. (9)
-         Зменшіть 50 на 32.(18)
-         Знайдіть суму 18 і 18. (36)
-         Збільшіть 9 у 5 разів. (45)
-         Перевірка.

-         На малюнках написані відповіді  до матем.  диктанту.
-         Перевіримо себе і дізнаємось, що зображено на цих фото.
-         Держпром – Будинок державної промисловості. Ця будівля є першою висотною залізобетонною каркасною спорудою у колишньому СРСР. Її звели у рекордно-короткий строк  1925-1928 р. У будівлі Держпрому розташовані адміністративні установи.
-         Успенський собор (1783 р.) -  розташований на Університетському пагорбі, березі річки Лопань. Його можна побачити з будь-якого куточка центра Харкова. Це найвища споруда Харкова, його висота становить близько 90 м.
-         Благовещенська церква (1901 р.) – яскравий приклад невізантійської архітектури з 80-метровою дзвіницею. Собор здатний вмістити до 4 тис. чоловік.
-         Житловий будинок зі шпилем (1954 р.) – розташований на площі Конституції. Висота 11 метрів. Збудований за проектом Арєшкіна.
-         Пам’ятник Т.Г. Шевченка  (1935 р.) – скульптор М. Манізер.
Пам’ятник вважається найкращим серед 250 інших пам’ятників.  16,5 метровий пам’ятник включає в собі бронзову статую Шевченка (5,5 м) і 16 менших за розміром постаментів з бронзи, що відображають історію України та літературних героїв з творів Т.Г. Шевченка.
-         Покровський собор (1689 р.) – це монастирський комплекс, на території якого знаходиться декілька будівель: Покровський собор, церква Божої матері, духовна семінарія. Найстаріший кам’яний пам’ятник архітектури національного значення в Харкові. Його засновниками були козаки, які звели собор як частину укріплень.
-         Дзеркальний струмінь (1946 – 1947) – одна з найвидатніших архітектурних споруд у Харкові. Розташована навпроти Оперного театру. Побудована на честь перемоги радянського народу  у Великій Вітчизняній Війні. Це є одним з найулюбленіших місць для відпочинку харків’ян.
-         Яка закономірність об’єднує ці відповіді? ( Це відповіді таблиці множення 9)
-         Яких відповідей не вистачає? (72, 81,90)
-         Якщо забули, нам допоможе згадати  фізкультхвилинка.
6.   Фізкультхвилинка. Пісня про таблицю множення.
7.    Робота над задачею.
– У нашому Харкові є багато талановитих людей. І, можливо,
   ви теж коли-небудь станете видатними скульпторами, худо-
   жниками, музикантами і будете прославляти наше місто.
   Наше місто теж має свої чудеса, видатні місця. Зараз ми розв’яжемо  задачу і дізнаємось скільки їх.     
Задача
У 3-А навчається 36 учнів, а в 3-Б – 27 учнів. Всі учні розподілені по профілях в групи, по 9 учнів в кожній.
Скільки  всього груп у третіх класах?
-         Можемо одразу розподілити дітей по групах і  дізнатися, скільки всього груп?
-         Що потрібно знати?
1 спосіб.
1.   Скільки всього дітей навчається у 3 класах?
2.   Скільки груп?
2 спосіб.
1.   Скільки груп у 3-А класі?
2.   Скільки груп у 3-Б класі?
3.    Скільки всього груп?
– Скільки ж всього чудес Харкова? Ви їх бачили?
Сім чудес Харкова – це сім історичних та  культурних  монументів, які були обрані на конкурсі «Сім чудес Харкова» у липні 2008р. , які згодом розмістилися у зменшеному вигляді на площі Архітекторів.
Дивимось на екран.
8.   Підсумки  уроку. Мікрофон.
-         Ось і добіг кінця наш урок.
-         Що робили на уроці? Що згадали? Що сподобалось найбільше? Скільки чудес у Харкова? Про які дізналися вперше?
9.   Домашнє завдання.
-         Ми поговорили про 7 чудес Харкова. Але мені, все ж таки здається , що у нашому славетному місті набагато більше чудес. Тому, придумайте 8 чудо Харкова і намалюйте його.
-         Згадайте таблицю множення і ділення числа 9.
10.         Рефлексія.
-         Покажіть  свій настрій наприкінці уроку. Приклейте свій смайлик до плакатів.  Ви дуже добре попрацювали. Щиро дякуємо за роботу на уроці.







 
              
           


Комментариев нет:

Отправить комментарий